Dirbtino intelekto pritaikymas restoranų rezervacijų sistemose
Dirbtino intelekto pritaikymas restoranų rezervacijų sistemose
Iššūkio partneris:
Tablėja, UAB
Trumpai
Šiuo metu naudojamos įvairios restoranų rezervacijų sistemos, kurių principas panašus: vartotojas, norėdamas rezervuoti staliuką restorane, turi užpildyti formą: įvesti asmenų kiekį, nurodyti datą, laiką, savo pageidavimus ir pan. Jei nurodytai datai ir asmenų kiekiui vietų nėra, tuomet reikia vėl iš naujo pildyti formą.
Iššūkis – panaudojant dirbtinį intelektą, supaprastinti rezervacijų proceso sąsajas (“interfeisus”), padaryti jas labiau intuityvias.
Apie įmonę
UAB TABLĖJA – nauja įmonė, vienos iš rezervacijų sistemos gamintojų atstovė Baltijos šalyse.
Problema
Dažniausiai rezervacijos procesas apima kelis žingsnius: spaudžiamas meniu, atidaroma forma, įvedami duomenys: asmenų kiekis, data ir laikas. Tuomet sistema patikrina, ar tokiam asmenų kiekiui ir nurodytai datai bei laikui yra laisvų vietų. Jei yra, kitame žingsnyje sistema prašo įvesti vartotojo duomenis, t.y., vardą, tel. nr., el paštą ir pan.. Jei nurodytai datai ir asmenų kiekiui vietų nėra, tuomet reikia vėl iš naujo pasirinkti kitą datą, laiką ir pan.
Tikslas – supaprastinti rezervacijų proceso sąsajas (“interfeisus”), padaryti jas labiau intuityvias.
Veikiančios rezervacijų sistemos pavyzdys: https://chophouse.com.mt/reservation/
Galimas sprendimas
Galima būtų panaudoti ChatGPT principą, kur:
I scenarijus:
Žmogus, naudodamas Google žemėlapius, pasirenka „Restaurants“ ir pagal dabartinę jo buvimo vietą google.maps parodo šalia jo esančius restoranus ir jų reitingus. Pasirinkus norimą restoraną, atsiranda mygtukas „Reserve table“, kurį paspaudus atsidaro vienas langas. Tame lange Chat GPT principu jis parašo savo poreikį, pavyzdžiui: „Rezervuoju staliuką rytdienai 19 val. 4 asmenims. Pageidautina prie lango”. Sistema apdoroja jo prašymą, susisiekia su rezervacijų sistema, jei yra laisvų vietų, atlieka rezervaciją ir informuoja klientą: išsiunčia jam el. laišką, sms arba įrašo rezervaciją kalendoriuje. Jei pageidaujamu laiku vietų nėra, sistema turi gebėti pasiūlyti kitą laiką. Rezervavimas galėtų vykti dialogo principu.
II scenarijus:
Žmogus neturi išsirinkęs konkretaus restorano vakarienei. Jis atsidaro programėlę, kurioje parašo: „Rezervuok dviems žmonėms poryt apie 18 val. staliuką itališkame restorane, kuriame yra picų ir gėrimų, pageidautina netoli Vilniaus gatvės.“ Sistema apdoroja jo užklausą, suranda kelis restoranus, pasiūlo galimus laikus. Klientas pasirenka vieną iš variant, Sistema atlieka rezervaciją kaip ir I scenarijuje..
Kviečiami studentai
Kviečiami dirbtinio intelekto, programų sistemų studentai, kuriems įdomi ši tema.